A JBL Flip hangszórók az ikonikus gyártó legjobb ár/hangerő arányú modelljei, ezáltal az egyik legnépszerűbbek is, mert kis testből hatalmas, de minőségi hangerőt tudnak varázsolni.
A JBL Flip a kis hangszórók csoportjába tartozik, mivel súlya csak 540 g. Jellegzetes hengeres formáját tekintve nem nagyobb, mint egy dobozos üdítőital. A JBL Flip 5. generációjának felületén picit változott a kezelőgombok elhelyezése. A kikapcsoló gomb mellé a Bluetooth csatlakozás került, az előző JBL Flip esetében a Connect funkció gombja volt itt. A Play/Pause gomb a hangerőszabályozás és a PartyBoost gomb a JBL Flip rácsos struktúrájú felületén kapott helyet.
A kis és mini hangszórók egyik jellegzetessége, hogy rendelkeznek valamilyen füllel, csattal vagy karabinerrel, ami segítségével rögzíthetők vagy akaszthatók. Ez a JBL Flip esetében is így van, a cipőfűző szerű hurok segítségével bárhová felakasztható.
JBL Flip vízállósság
Hasonlóan a legújabb JBL Charge hangszóróhoz, a JBL Flip is rendelkezik IPx7 védettséggel. Ez annyit jelent, hogy akár harminc percet is kibír egyméteres mélységben. A JBL Flip ezen tulajdonsága a kis hangszórók között még mindig ritka. A minimális súlynak hála mindenhová szállítható, minden körülmények között használható.
JBL Flip csatlakozók
Elnézve a csatlakozó kínálatot, könnyű elbizonytalanodni a JBL Flip vízállósságát illetően. A JBL Flip testén egyetlen USB-C csatlakozó kapott helyet, amelyet nem fed semmilyen gumifedél. Azonban a fedetlen csatlakozó ellenére is adott a teljes vízállósság. A JBL Flip 4 még microUSB csatlakozóval volt ellátva, figyelembe véve az USB-C szabvány rohamos fejlődését, okos döntés volt váltani a JBL Flip 5 esetében.
Eltűnt viszont a JBL Flip 5 házáról a 3,5mm jack bemenet, ami megosztó döntésnek bizonyult, de a vezeték nélküli technológiák világában ez nem tűnik leküzdhetetlen akadálynak. A legújabb JBL Flip nem rendelkezik USB-A bemenettel vagy memóriakártya nyílással.
JBL Flip Partyboost
A PartyBoost hasonló technológia, mint a JBL Charge Connect+ technológiája. A PartyBoost előnye a JBL Flip 5 váz alatti struktúrájára vezethető vissza. A legújabb JBL Flip elhagyta a két hangszórós elrendezést és a két passzív basszus egy hangszóró kombinációja felel a hangzásért. Itt lép képbe a PartyBoost amely két osszekapcsolt JBL Flip segítségével megvalósítja a sztereó hangzást. A láncba kapcsolást a PartyBoost is támogatja, azonban sajnos a PartyBoost és Connect+ nem kompatibilis technológiák, így nem tudunk egy JBL Flip 4 és JBL Flip 5 hangszórót párosítani.
JBL Flip hangminőség
A JBL Flip szinte már meghazudtolja a fizika torvényeit, a kis test feltűnően ütős basszusra képes. A JBL Flip fiatalos hangszóró a hangzása inkább basszus centrikus. A teljesítmény tekintetében felülmúlja JBL Flip 4-t, az egy integrált hangszóró 20 W összteljesítményre képes. Tekintettel a JBL flip kisebb kialakítására a szórás természetesen nem tökéletes, de ha ügyesen egy fal, sarok közelében helyezzük el a hangszórót, akkor még inkább javíthatjuk az audió élményt.
JBL Flip 4 vs. JBL Flip 5
Külső tekintetében alig történt változás, csak a kezelőfelület gombjainak elrendezése változott, de a JBL Flip 5 számos hasznos fejlesztést tartalmaz az előző generációval szemben:
Akkumulátor: a kapacitás immár 4800 mAh, ami nagy előrelépés a JBL Flip 4-gyel szemben, amely 3000 mAh elemmel volt szerelve. Ez növelte az üzemidőt is és a magasabb akkumulátor kapacitás a megnövekedett teljesítmény miatt is szükséges volt.
Teljesítmény: a JBL Flip 4 hangrendszerét 2x8 W hangszórópár alkotta, míg a JBL Flip 5 egy darab 20 W-os hangszórót rejt a váz alatt.
Csatlakozók: az új JBL Flip már USB-C csatlakozóval helyettesíti a picit elavult microUSB portot. Eltűnt azonban a 3,5mm jack csatlakozó, ami valakinek viszont hiányozhat.
Töltés: hála az USB-C csatlakozónak, csökkent a JBL Flip töltési ideje, a nagyobb kapacitás ellenére már 2,5 óra alatt eléri a teljes töltöttségi szintet, a JBL Flip esetében ez az időtartam egy órával volt hosszabb.
Miben volt jobb a JBL Flip 4?
A JBL Flip 5 esetében vannak olyan változtatások, amelyek néhány felhasználónak hiányozhatnak is:
3,5mm jack csatlakozó: a jack bemenet elhagyása megosztó döntés volt, azonban a vízállósság megőrzése érdekében érthető az elhatározás. Egyébként is a JBL Flip egy kis hangszóró, kevésbé tűnik logikusnak fülhallgatót csatolni hozzá.
Mikrofon: a JBL Flip 5 nem használható telefonbeszélgetések lebonyolítására, nincs rajta mikrofon.
Súly: részben a nagyobb akkumulátor miatt a JBL Flip 5 pár grammal nehezebb, mint a JBL Flip 4.
Miért éri meg a JBL Flip 5
Nem elhanyagolható, hogy a JBL Flip 11 színváltozatban jelent meg. Vásárolhatunk provokatív rikítós színekben, vagy maradhatunk a klasszikus árnyalatoknál, a terepmintás JBL Flip pedig a természetjárók számára vonzó alternatíva.
A hangzási jellemzőkön kívül a JBL Flip külsőleg is ellenállhatatlan, mutatósak a fényló kezelőgombok és ha egy zene közben berezegnek a JBL flip oldalán lévő basszus membránok, az igazán jól néz ki. A JBL Flip maga mögé utasítja a kis hangszórók között a konkurencia jelentős részét meglehetősen baráti ár mellett.
JBL Flip ár
A JBL Flip ára 30 000 Ft-on kezdődik, ez majd 15 000 Ft-al kevesebb, mint a hasonló tulajdonságokkal bíró JBL Charge. Ez elég jelentős árkülönbség ahhoz, hogy a JBL Flip felé billenjen a mérleg nyelve. A JBL Flip árára hatással van a színváltozat is, van néhány árnyalat, ami drágább, ilyen például a rózsaszín. Azonban örvendeztető, hogy a terepmintás JBL Flip az alacsonyabb árkategóriába tartozik, nem úgy, mint a JBL Charge esetében.
A JBL Flip kategóriában összesen 17 termék közül válogathatsz online boltunkban. Rendelésedet hétköznapokon 2 napon belül házhoz szállítjuk. A Budapest több pontján elérhető AlzaBoxokból már másnap felveheted a rendelésed, de ellátogathatsz áruházunkba is.
Folytatás
Mi, az Alza.cz a.s., azonosítószám: 27082440, sütiket használunk a weboldal működőképességének biztosításához, és a beleegyezéseddel weboldalunk tartalmának személyre szabásához is. Az "Értem" gombra kattintva elfogadod a sütik használatát és a weboldal viselkedésével kapcsolatos adatok átadását a célzott hirdetések megjelenítésére a közösségi hálózatokon és más weboldalakon található hirdetési felületeken.