Oldal frissítése

Elektromos járművek

Maximális hatótáv

A maximális távolság, amelyet egy elektromos jármű egy feltöltéssel meg tud tenni. Ez az érték hagyományosan kisebb, mint a belsőégésű motorokkal szerelt járműveknél. A modern elektromos járművek azonban a nagyteljesítményű akkumulátoroknak és a gyors töltésű hálózatnak köszönhetően kényelmesek lehetnek nagy távolságokra is.

Gyorstöltés

A gyors töltés esetében az elektromos autó egy 400V-os töltőről kapja az áramot. A gyors töltés a hagyományos töltésektől eltérően néhány tíz percet vesz igénybe.

Hagyományos töltés

Az elektromos járművek klasszikus töltése sokkal lassabb, mint a gyorstöltés. A töltés ideje egy olyan téma, amelyet sokan próbálnak megoldani. A benzinkúton való tankolásnál tankolásnál jóval tovább tart. Cserébe a töltés akár otthon is elvégezhető.

Maximális sebesség

A mai elektromos autók egyre erősebbek, ezzel együtt a maximális sebességük is fokozatosan növekszik. Ez jelenleg (2017 szeptember) 150-160 km/óra, azonban egyes elektromos járművek elérik a 250 km/h-t is.

Csomagtartó mérete

Az elektromos járművek csomagtartó térfogata nem különbözik a hagyományos autókétól, amennyiben mégis igen, pozitív irányban. Előfordul, hogy a csomagok egy részét az akkumulátorok foglalják el, de további helyet biztosítanak a csomagok számára a motorháztető alatt.

Teljesítmény

A teljesítmény létfontosságú az elektromos autó dinamikája szempontjából, ennek és a nyomaték értékének köszönhető meghökkentő gyorsulásuk.

Akkumulátor kapacitás

Az akkumulátorkapacitás kritikus fontosságú az elektromos autó hatótávolsága szempontjából. Minél nagyobb a kapacitás, annál hosszabb utakat tehetünk meg 1 feltöltéssel. Jelenleg még nem áll rendelkezésünkre hosszabb távú tapasztalat a kapacitás idő arányában történő csökkenéséről. A Toyota Prius az egyik legnagyobb, hosszú ideje árusított modell, azonban nagyobb problémák ott sem kerültek napvilágra. 

4x4 hajtás

A 4×4-es hajtás az elektromos járműveknél az első és hátsó tengelyt meghajtva valósul meg. Jobb tapadást biztosít kihívásokkal teli körülmények között (csúszós, havas, fagyott útfelületen). Hazánkban az évi 15-20 ilyen napon nem jelent túl sok előnyt, cserébe ott van a folyamatosan magunkkal cipelt plusz tömeg, az emiatt megnövekedett fogyasztás és egy újabb hiba lehetősége.

Karosszéria

Az elektromos autók karosszéria változatai nem különösebben különböznek a hagyományos autók karosszériájától.

Automatikus parkolás

Az automatikus parkolási funkció egyre elérhetőbb az olcsóbb árkategóriájú autók között is. Az érzékelők a környezetet pásztázva keresnek parkolóhelyet, amelyet lehet párhuzamos és merőleges is. Ha talált egyet, az autó elfordítja a kormánykereket majd az érzékelők és kamerák segítségével részben,- vagy teljesen önállóan leparkol.

Fogyasztás kWh/100 km

A fogyasztás az elektromos járművek egyik nagy előnye a belsőégésű motorokkal szemben. Az átlagos fogyasztás körülbelül 13 kWh/100 km. A gyakorlatban ez körülbelül 10 Ft/km körüli költséget jelent, ami lényegesen alacsonyabb, mint a hagyományos autók esetében (2017 szeptemberében).

Forgatónyomaték (Nm)

A forgatónyomaték (mértékegysége: Nm) szorosan kapcsolódik az elektromos járművekhez, az autók dinamikája ég és föld a belsőégésű motorokkal szerelt járművekkel szemben. Az elektromos motoroknak már az első pár fordulattól rendelkezésükre áll a teljes forgatónyomaték és ezt meg is tartják a maximális fordulatszámukig. Ennek eredményeképpen az elektromos autók alacsony fordulatszámon is nagyon nagy vonóerőt fejtenek ki és lélegzetelállító gyorsulással rendelkeznek.

Kilométerenkénti költség

Az elektromos autók kilométerenkénti költségét úgy határozzák meg, hogy a kWh fogyasztást 1 km-rel szorozzák, az éjszakai áram aktuális értékével. A fogyasztás meghatározásakor az adatok 100 km/h sebességű, 20 °C-os környezeti hőmérsékletre vonatkoznak. Más körülmények között a fogyasztás és a költségek változhatnak.

Hobbiterepjáró (SUV)

A városi autók modern változata, amely kombinálja a magasabb és ezáltal jobb kilátást biztosító vezetési pozíciót egy ferdehátú és egy kvázi terepjáró gyakorlatiasságával. Terep helyett pontosabb, ha a telek szót használjuk.

Légrugózás

A légrugózás (amelyet pneumatikus rugózásnak is neveznek) egyfajta felfüggesztés, amely a klasszikus rugók helyett sürített levegős és hidraulikus tartályokkal segít csillapítani az út egyenetlenségeit. Egyik fő előnye, hogy manuálisan vagy automatikusan megváltoztathatja a gépkocsi magasságát a jármű terhelésének és a vezetési körülményeknek megfelelően.

Az autó távvezérlése

A Tesla S és X modellek távvezérelhetőek egy telefonos alkalmazáson keresztül...

Az Ön adatainak védelme fontos számunkra

Mi, az Alza.cz a.s., azonosítószám: 27082440, sütiket használunk a weboldal működőképességének biztosításához, és a beleegyezéseddel weboldalunk tartalmának személyre szabásához is. Az "Értem" gombra kattintva elfogadod a sütik használatát és a weboldal viselkedésével kapcsolatos adatok átadását a célzott hirdetések megjelenítésére a közösségi hálózatokon és más weboldalakon található hirdetési felületeken.

További információ
Értem Részletes beállítások Elutasít mindent
P-DC1-WEB10