Egy évvel ezelőtt vettem a készüléket általános okokból, mint minden más cseh állampolgár. A szervezet koffeintartalmának növelése, és ezáltal az új, modern Európa építésében és szolgálatában nyújtott teljesítményének maximalizálása. Novemberben még teljesen megkérdőjelezhetetlennek tűnt az az állítás, hogy egy KRUPS márkájú automata kávéfőző megbízhatóbb, mint egy KRUPP márkájú tartály! Sajnos november vége megcáfolta ezt az állítást, és jelentős kétségeket ébresztett a termékkel kapcsolatban. Először és utoljára szerepeltem a németeknél francia kézben. Mindent pontosan úgy, ahogyan megrendelte, hogy egyetlen oka se legyen az elégedetlenségre, és ne törjön össze. A kávéfőzőt rendszeresen vízkőmentesítettük a KRUPS vízkőmentesítő készlettel, zsírtalanítottuk, minden használat előtt és után átöblítettük, és szűrővel van felszerelve, amelyet rendszeresen cserélünk! Mindent megtettem, amit a képernyőn láttam. És valószínűleg ez volt a közmondásos akadály. Hirtelen, a semmiből, a fél képernyő lefagyott és az érintőgombok nem reagáltak! Végül rövid időn belül helyreállt, de a képernyő továbbra is lefagyott, és a készülék nem mutatta, hogy mit, mikor és hogyan kell. Egyszerre voltam zavarodott és elborzadtam, hogy ilyen rövid idő után az egész vezérlőegység összeomlik? Most mi lesz? Nem fogom tudni többé élvezni az afrikai és arab kávé finom kávébabjait? A pontosan zsírtalanított gép továbbra is működött, de a kommunikáció nyilvánvalóan végleg megsemmisült. Az amúgy is veleszületett tehetetlenségemre alapozva emlékezetből elvégeztem a következő 14 napra szükséges munkát, és már éppen azon voltam, hogy időt találjak a panaszkodásra. Egy nappal azelőtt, hogy a terméket az eredeti dobozba csomagoltam volna, és elküldtem volna az eladónak, valami hihetetlen dolog történt. Valami, amit biztosan nem várna el egy más eredetű terméktől. A kávéfőző magához tért, és onnantól kezdve minden úgy tűnt, mintha mi sem történt volna. Megvárom, hogy megismétlődik-e a hiba. Alternatívaként elővigyázatosságból igényt tartok a készülékre. Ha jövőre nem jelentkezem a gépért, a 15 éves eladás utáni garancia miatt, a francia-német konzorcium lehetővé teszi, hogy az utolsó keserű kortyig élvezzem az arab és afrikai kávét. De mindannyiunknak, mint ügyfeleknek, keményen meg kell majd fizetnünk ezt.